علمی

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن اما چگونه ؟

یکی از چالش های بزرگ دنیا در حال حاضر بیماری واگیر دار کرونا است ، برای مقابله با این ویروس مرگبار رعایت کردن فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و شستشو و ضد عفونی کردن دست ها بسیار ضروری است ، همچنین تقویت سیستم بدن در مبتلا نشدن و مقابله با این ویروس نقش مهمی دارد.

همه ما به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدنمان هستیم و می خواهیم توان دفاعی بدنمان را در مقابله با ،این ویروس مرگبار بالا ببریم.
سیستم ایمنی بدن یک شبکه پیچیده از واحدهای دفاعی است که با هم برای مقابله با مهاجمان که باکتری ها ، ویروس ها و عوامل دیگری که هستند، عمل می کنند.

با داشتن یک سبک زندگی سالم سربازان بدن خود را همیشه در حالت آماده باش نگه داریم:
تا کنون هیچ داروی مشخص برای درمان کووید-۱۹ کشف نشده است و هیچ دارو ومکملی نمی تواند به طور قطع در جلوگیری این ویروس نقش داشته باشد، اما چندین استراتژی و اقدامات احتیاطی برای تقویت سیستم ایمنی را میتوانیم پیشنهاد دهیم:

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی:

زندگی سالم ، که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود انجام دهید، شامل موارد زیر است :

ورزش منظم :

متخصصان حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط در هفته را توصیه می کنند.

رژیم غذایی :

از یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، لبنیات، میوه ها و سبزیجات و چربی های سالم است استفاده کنید.افزایش وزن و چاقی یکی از عوامل خطرناک برای مبتلا شدن به این ویروس است. با رعایت کردن رژیم غذایی متناسب و نگه داشتن وزن مناسب از مبتلا شدن به این بیماری تا حدودی در امان باشیم.

داشتن خواب با کیفیت:

کم خوابی و بیخوابی از عوامل مهمی است که بدن دچار استرس و ضعف می شود و همین امربدن ما را ضعیف می کند. داشتن یک برنامه منظم خواب و مناسب به تقویت بدن و سیستم ایمنی کمک می کند.

کاهش استرس:

کاهش استرس یکی از عوامل مهم در جلوگیری از بیماریها است ، با رعایت کردن تمامی پروتکل ها،فعالیت هایی را در زندگی روزمره خود بگنجانید از قبیل ورزش منظم، موسیقی ، نقاشی، مدیتیشن و یوگا ،پیاده روی در فضای باز و خلوت و…

ترک سیگار :

این ماده مضر در جهت آسیب رساندن مستقیم به ریه ها و درگیر شدن آنها با ویروس کرونا نقش مهمی دارد با عدم مصرف سیگار می توانیم از بیماری کرونا تا حدودی جلوگیری کنیم.

مکمل هایی که از سیستم ایمنی حمایت می کنند:

علاوه بر شیوه های زندگی ذکر شده در بالا ، توصیه می شود از مکمل های زیردر حد متوسط استفاده کنید تا عملکرد سیستم ایمنی بدن در بهترین حالت ممکن باشد:

ویتامین سی :

ممکن است با کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی و عمل به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی و ضد التهاب ، از ابتلا به ویروس ، باکتری و سایر عفونت ها جلوگیری کند.

ویتامین دی :

یکی از مهمترین مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که می تواند خطر سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد. مصرف این مکمل باید به طور منظم انجام شود.

ویتامین آ :

اگر به صورت کوتاه مدت استفاده شود ، می تواند به حمایت از توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها ، به ویژه با عفونت های تنفسی کمک کند.

روی :

در صورت مصرف در عرض ۲۴ ساعت از شروع ، می تواند به کاهش تعداد عفونت ها و مدت زمان سرماخوردگی و بیماریهای ویروسی کمک کند.

نتیجه گیری : 
به هر حال مواردی که گفته شد کمک به تقویت سیستم ایمی بدن می کند ولی درمان ویا پیشگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک نیست .

تقویت سپر دفاعی بدن شما برای جنگ با کرونا :

ویتامین ث

۱۰۲,۰۰۰ تومان ۸۶,۷۰۰ تومان
-۱۵%
تقویت سیستم ایمنی بدن 1
انتخاب گزینه‌ها
۲۹,۸۳۵ تومان۹۳,۵۰۰ تومان
۱۰۰ عددی ۳۰ عددی
بستن

زینک پلاس ویتاپ

۲۹,۸۳۵ تومان۹۳,۵۰۰ تومان
-۱۵%
تقویت سیستم ایمنی بدن 2
انتخاب گزینه‌ها
۴۶,۶۶۵ تومان۱۴۳,۹۹۰ تومان
۱۰۰ عددی ۳۰ عددی
بستن

مولتی ویتامین ژن استار

۴۶,۶۶۵ تومان۱۴۳,۹۹۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.